pinscherliv

Alla inlägg under augusti 2014

Av Malin - 23 augusti 2014 16:56

Idag har jag fyllt på godisförrådet. Jag skulle haft en säck med mat också men det var slut...
Det var inte det lättaste att ta sig iväg till stan idag. ALLA vägar har varit avstängda på grund av översvämningar och olyckor. Men nu på eftermiddagen har det lugnat sig. Kollade trafiksidor på internet och lyssnade på radion under hela dagen. Så till slut vågade man ge sig av. Vägarna hade torkat, men det var mycket vatten i dikena. Kommer det fler skurar så är det översvämmat igen.
Synd att det viktigaste inte fanns, maten. Jag som ändå gav mig av... Ja, ja.. Så är det :P

Men nu har jag införskaffat Izas favoritgodis. Torkad anka! Hon är helt galen i det :)
En tub tandkräm följde med hem också. Inte det roligaste för hundarna men ack så viktig den med. Jag ska införskaffa en till tandborste och börja borsta Izas tänder också. Mira får redan en tand- och munrengöring varje dag :)

Jag undrar hur det ser ut på klubben nu.. Agilityplanen är nog garanterat översvämmad. Det brukar bli en rätt så stor pöl mitt på banan vid vanliga regnförhållanden. Så nu när det har regnat mycket, mycket mer..?
Och vägen dit, går det att ta sig fram?! Ja, det återstå att se imorgon det ;)

Av Malin - 21 augusti 2014 16:12

Ja man vet aldrig vad det blir för väder när man går utanför dörren. På TVn lovar de både sol, regn och lite åska. Idag fick de rätt med allt! När jag satt i bilen, på väg och hämta upp dagishundarna, då kom det rejäla regnskurar och molnen på himlen var verkligen luriga, kunde det vara åska i dem? När hundarna var hämtade och det var dags att gå på promenad var det fortfarande luriga moln på himlen, men uppehåll. I vilket fall så bestämde jag mig för att behålla regnkläder och stövlar på, ifall det skulle komma fler störtskurar. Men icke! I hela 5 km gick jag med full regnutrustning, och en gnutta ynklig liten skur kom det. Jag var mer blöt innanför än utanpå kläderna. Phu va varmt det vart!

Just nu brakar det loss och mullrar rejält. Tur att mina hundar inte är åskrädda. De lägger sig till ro och sover hur gött som helst :)

Lite planer vi har frampå är att Mira ska starta rallylydnad på klubbens KM på söndag. Men annars får hon ta det ganska lugnt. Hon har fått en hälta som kommer och går så det blir ingen agility för henne på ett tag. Men Iza är frisk och kry och vi tränar för fullt! .. Eller nästan :) Vi kör agility 1-2 ggr/ vecka. Ett pass hinder/kombinationer med handling och ett kontaktfällt och/eller slalom. Det går verkligen framåt! :)
Sen har vi börjat konditionsträna också. Hon tycker det är jättekul! Sist vi sprang låg hon framför mig nästan hela rundan :)
Lilla godingen <3

Av Malin - 2 augusti 2014 21:40

Idag har jag och Iza tävlat rallylydnad i Örebro. Jag hade inga större förhoppningar på att vi skulle lyckas med dagens starter. Och det behövde jag heller inte ha. Mer ofokuserad hund får man leta efter. Kände mig jättefånig som stod och lockade på henne vid VARENDA skylt! Hon nonchalerade mig helt men jag tänkte; jag ger inte upp, hon kan gå upp fokuset. Men det hände aldrig. Får väl skylla på att vi har tränar för dåligt OCH att det var väldigt varmt ;)

Det var dubbla klasser och till lopp nr 2 funderade jag på att stryka henne. Men jag testade ändå till slut. Vi kom fram till tredje skylten innan jag bröt och lämnade banan. Hon var lika ofokuserad som i det första.

Jaja.. Hon är ju inte så gammal och hon får ju en väldigt bra miljöträning när vi är på tävlingar. Hon har väldigt lätt för att slappa vid tältet nu :)

Mira var med idag som hejarklack. Inget hårt jobb för henne. Hon gick och la sig i buren frivilligt. Hon älskar sin bur :)
Men det blev väl lite för varmt en stund mitt på dagen. Så då kom hon fram och lade sig i skuggan en stund.

För Izas del lägger vi rallylydnaden på hyllan ett tag framöver och satsar på våra andra sporter. Två andra debuter väntar och till dem ska vi vara väl förberedda :)

Ovido - Quiz & Flashcards