pinscherliv

Direktlänk till inlägg 19 april 2015

Helgens äventyr

Av Malin - 19 april 2015 22:19

I fredags var det träning för hela slanten. Jag hade en ledig dag och vad gör man inte ;)
På förmiddagen bar det av till klubben för lite agilityträning med tjejerna. Aprilväder bjöd på en riktig föreställning. På vägen till klubben började det droppa på vindrutan på bilen och efter en uppvärmande promenad skulle jag bygga kombinationen som vi skulle träna på, och då öste regnet ner... Kollade mot hundarna för att se vad de gjorde och hittade dem så här :D

Smart! ;)
När jag hade byggt klart så sken solen igen.. :P

Träningen gick bra och Mira hade en väldigt bra dag och sprang riktigt fort! Det gick faktiskt undan där :D
Iza var lite osäker på raksträckorna men hon fixade handlingen ganska bra :)
Så här såg kombinationen ut som vi tränade. Efter hinder 20 lade jag till slalom och körde en kortare variant på banan.

På kvällen blev det en tur till Dogorama för lydnadsträning med Iza. Det var lite oplanerad träning då vi fick platsen av en som hade blivit sjuk. Jag körde klass 1 moment och lite kortare platsliggning med Iza. Det var lite svårt att träna för vi var så många och halva hallen var byggd med en agilitykombination. Så det fanns inte så mycket plats för att göra hela moment. Miljön blev lite för rörig för Iza men jag tycker ändå att hon fixade det bra och gjorde sitt bästa. Det som var extra bra med träningen var att jag kunde se läggandet och ställandet i spegel! Läggandet är bra men i ställandet fick jag se att hon tar flera steg.. Jag ska prova att ha ett lite "hårdare" kommando och se om hon stannar snabbare. Det jag använder nu är svagt och långdraget, liksom "staaannna". Förstår ni vad jag menar?! ;)

Lördagen blev ganska lugn för hundarna för jag var på praktik på förmiddagen. Men på eftermiddagen, när jag slutade, bar det av direkt till skogen. Hundarna hade mycket spring i benen, särskilt Iza :)

Men Mira kan hon med ;)

Idag har vi varit och kollat på tävlingar. Lydnad, rallylydnad och agility anordnades på en och samma gång. Jag längtar tills våra starter är och nu är det bara dagar kvar till den första! På fredag gäller det!!! :D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 23 juni 2015 13:18


Det är så klart agility jag pratar om ;) Sedan senaste inlägget har jag och Iza hunnit med två agilitytävlingar. Den första var på Karlstad BK och det var den officiella debuten för Iza. Jag var orolig att hon skulle tycka allt var läskigt, som all...

Av Malin - 30 maj 2015 20:52


Ja just nu känns det som jag aldrig vill ha något med lydnad att göra... Varken tävlingslydnad eller rallylydnad. Igår tävlade jag och Iza lydnad på klubben och som vanligt blev hon orolig efter tandvisningen och som vanligt var inte poängen i närhet...

Av Malin - 18 maj 2015 09:40


Ja helgens lydnadsresultat är verkligen blandade. På fredagens tävling i Forshaga började det med att Iza resta sig på platsen när det hade gått 1 min och 50 sek av tiden... Det var så klart surt, men jag försökte ladda om och tänka att vi skulle g...

Av Malin - 15 maj 2015 12:31

Igår var Iza och jag på Sheltieträff. Det blev ett litet gäng på fyra stycken shelties. Till en början var alla "blyga" men till slut var det en sheltie som tog initiativet till att börja busa, och det var Iza ;) De andra var inte sena med att haka p...

Av Malin - 13 maj 2015 22:29


Hundarna och jag har precis kommit hem från årets första Månadstävling i agility. Jag tävlade med båda hundarna idag. Med Mira gjorde jag det mest på skoj och för att hon skulle få ha kul. Iza behöver träning på miljön och att det står andra persone...

Ovido - Quiz & Flashcards