pinscherliv

Direktlänk till inlägg 13 maj 2015

Årets första Månadstävling Agility

Av Malin - 13 maj 2015 22:29

Hundarna och jag har precis kommit hem från årets första Månadstävling i agility. Jag tävlade med båda hundarna idag. Med Mira gjorde jag det mest på skoj och för att hon skulle få ha kul. Iza behöver träning på miljön och att det står andra personer inne på planen.

Mira var först ut. Hon var duktig och sprang på i blötan, eller snarare sjöarna! En femma på kontaktfällt fick vi men annars felfri och en hyfsat bra tid.
Iza startade sist och inne på planen var hon osäker och nästintill okontaktbar. Hon sprang förbi ett hinder och fram till domaren, alltså diskad. Men sen sprang hon på bra och tog alla hinder, till och med gungan utan problem! Och slalomen gjorde hon jättefint :)

När tävlingen var klar visade det sig att Mira vann! Den äldsta hunden i startfältet ;)
Jag blev sugen på att tävla med Mira igen. Hon följer mig så bra och vi förstår varandra. Till skillnad med Iza där allt och ingenting kan hända, hehe ;) Nej då, hon är duktig hon också <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 23 juni 2015 13:18


Det är så klart agility jag pratar om ;) Sedan senaste inlägget har jag och Iza hunnit med två agilitytävlingar. Den första var på Karlstad BK och det var den officiella debuten för Iza. Jag var orolig att hon skulle tycka allt var läskigt, som all...

Av Malin - 30 maj 2015 20:52


Ja just nu känns det som jag aldrig vill ha något med lydnad att göra... Varken tävlingslydnad eller rallylydnad. Igår tävlade jag och Iza lydnad på klubben och som vanligt blev hon orolig efter tandvisningen och som vanligt var inte poängen i närhet...

Av Malin - 18 maj 2015 09:40


Ja helgens lydnadsresultat är verkligen blandade. På fredagens tävling i Forshaga började det med att Iza resta sig på platsen när det hade gått 1 min och 50 sek av tiden... Det var så klart surt, men jag försökte ladda om och tänka att vi skulle g...

Av Malin - 15 maj 2015 12:31

Igår var Iza och jag på Sheltieträff. Det blev ett litet gäng på fyra stycken shelties. Till en början var alla "blyga" men till slut var det en sheltie som tog initiativet till att börja busa, och det var Iza ;) De andra var inte sena med att haka p...

Av Malin - 11 maj 2015 09:05


Igår tävlade jag och Iza rallylydnad på Kristinehamns brukshundklubb. Det var dubblerade klasser så vi startade två gånger under dagen. Första starten kändes jättedålig... Det spöregnade och Iza blev rädd för skyltarna för det smattrade på dem av a...

Ovido - Quiz & Flashcards