pinscherliv

Direktlänk till inlägg 29 april 2015

Agility <3

Av Malin - 29 april 2015 10:57

Agility är den absolut roligaste hundsporten!
Iza börjar få motivation och även tycka att det är kul! Hon har ju varit lite seg och inte viljat springa och hoppa och jag trodde ett tag att hon inte skulle bli någon agilityhund. Men under de senaste träningspassen har hon visat motsatsen och har till och med tagit hinder på eget intiativ :D Så troligtvis var hon seg efter löpet. Jag har ju kollat både knän, armbågar och höfter på henne med ua. Så frisk är hon ;)

Jag älskar farten och glädjen i agilityn och att det inte är en bedömningssport som lydnad och rallylydnad. Visst, jag gillar att peta i detaljer osv. men ibland kan det även bli frustrerande när hunden nosar eller sätter sig snett. Det som fungerar på träning fungerar inte på tävling. Det är samtidigt en utmaning och en sporre att fortsätta ;)
Agility är ju mer att "ta rätt hinder och spring så fort du kan!" Så får de se ut hur som helst, hehe...

Jag har saknat att tävla agility. Det är nästan ett år sedan jag tävlade med Mira, innan hon blev halt förra sommaren. Därför känns det extra roligt att Iza börjar komma igång. Både i måndags och igår var hon riktigt duktig inne på planen och sprang väldigt fort! Tävlingssäsongen har dragit igång och jag har precis anmält Iza till den officiella debuten! Den 6 juni kör vi :D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 23 juni 2015 13:18


Det är så klart agility jag pratar om ;) Sedan senaste inlägget har jag och Iza hunnit med två agilitytävlingar. Den första var på Karlstad BK och det var den officiella debuten för Iza. Jag var orolig att hon skulle tycka allt var läskigt, som all...

Av Malin - 30 maj 2015 20:52


Ja just nu känns det som jag aldrig vill ha något med lydnad att göra... Varken tävlingslydnad eller rallylydnad. Igår tävlade jag och Iza lydnad på klubben och som vanligt blev hon orolig efter tandvisningen och som vanligt var inte poängen i närhet...

Av Malin - 18 maj 2015 09:40


Ja helgens lydnadsresultat är verkligen blandade. På fredagens tävling i Forshaga började det med att Iza resta sig på platsen när det hade gått 1 min och 50 sek av tiden... Det var så klart surt, men jag försökte ladda om och tänka att vi skulle g...

Av Malin - 15 maj 2015 12:31

Igår var Iza och jag på Sheltieträff. Det blev ett litet gäng på fyra stycken shelties. Till en början var alla "blyga" men till slut var det en sheltie som tog initiativet till att börja busa, och det var Iza ;) De andra var inte sena med att haka p...

Av Malin - 13 maj 2015 22:29


Hundarna och jag har precis kommit hem från årets första Månadstävling i agility. Jag tävlade med båda hundarna idag. Med Mira gjorde jag det mest på skoj och för att hon skulle få ha kul. Iza behöver träning på miljön och att det står andra persone...

Ovido - Quiz & Flashcards