pinscherliv

Direktlänk till inlägg 29 april 2013

Banträning och hinderhämtning

Av Malin - 29 april 2013 15:22

Nytt för i år på klubben är att den sista söndagen varje månad kommer vi att köra en banträning i rallylydnad och igår var det första tillfället. Det är en mycket bra träning då det kommer hundar och folk som man inte vanligtvist tränar med så ofta och det blir lite som en träningstävling. Det var dessutom en mycket bra störningsträning igår eftersom det även byggdes en liten kombination med fortsättningsklass-skyltar på sidan av banan. Vi kommer att köra olika klasser varannan gång och igår var det nybörjarklass och avancerad klass och nästa gång blir det fortsättningsklass och mästarklass.

Mira gick jättebra igår. Det var bara några småstrul som läggande under gång, gå runt (308). Där reste hon sig lite när jag skulle gå runt henne men med lite träning så kommer hon fixa det. Sen var det spiralen som hon kom för långt bakom mig vid rundningarna och bytte nästan sida. Men där tror jag att hon kände sig lite trängd för banan var byggd så att man fick gå mellan skylten och den första konen (och det är jag som ritat banan, så då tog jag med de svårigheterna). Mira har ju gjort sig illa på skylten en gång i höstas så hon vill inte gå så nära dom. Resten av banan gick jättebra och det flöt på. Hon hade bra följsamhet och attityd. Det känns väldigt gött!

 

Banan stämde inte med verkligheten så vi fick lägga på två moment till för att inte avståndet skulle bli för långt. Efter nr 6  och innan nr 7 lade vi till skyltarna 128 och 305. vilket innebär att det blev ett moment extra än vad banskissen visar.


Ikväll ska vi hämta alla agilityhinder som vi har haft att träna på i vinter i ridhuset. Vi ska även plocka fram alla balanshinder. Så efter det är det bara att åka ut till klubben och träna när man vill. Tjohoo!  

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 23 juni 2015 13:18


Det är så klart agility jag pratar om ;) Sedan senaste inlägget har jag och Iza hunnit med två agilitytävlingar. Den första var på Karlstad BK och det var den officiella debuten för Iza. Jag var orolig att hon skulle tycka allt var läskigt, som all...

Av Malin - 30 maj 2015 20:52


Ja just nu känns det som jag aldrig vill ha något med lydnad att göra... Varken tävlingslydnad eller rallylydnad. Igår tävlade jag och Iza lydnad på klubben och som vanligt blev hon orolig efter tandvisningen och som vanligt var inte poängen i närhet...

Av Malin - 18 maj 2015 09:40


Ja helgens lydnadsresultat är verkligen blandade. På fredagens tävling i Forshaga började det med att Iza resta sig på platsen när det hade gått 1 min och 50 sek av tiden... Det var så klart surt, men jag försökte ladda om och tänka att vi skulle g...

Av Malin - 15 maj 2015 12:31

Igår var Iza och jag på Sheltieträff. Det blev ett litet gäng på fyra stycken shelties. Till en början var alla "blyga" men till slut var det en sheltie som tog initiativet till att börja busa, och det var Iza ;) De andra var inte sena med att haka p...

Av Malin - 13 maj 2015 22:29


Hundarna och jag har precis kommit hem från årets första Månadstävling i agility. Jag tävlade med båda hundarna idag. Med Mira gjorde jag det mest på skoj och för att hon skulle få ha kul. Iza behöver träning på miljön och att det står andra persone...

Ovido - Quiz & Flashcards